Οι καλοί επαγγελματίες του SEO έχουν πάντα τον τρόπο να ανεβάσουν μια ιστοσελίδα στην πρώτη θέση στο Google;

Οι καλοί επαγγελματίες του SEO θα κάνουν πάντα ότι καλύτερο μπορούν για να βοηθήσουν την ιστοσελίδα του πελάτη τους να κερδίσει καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης, χωρίς "κόλπα" που έχουν ημερομηνία λήξης και μπορεί να κάνουν περισσότερη ζημιά παρά καλό.

Ωστόσο, ούτε οι μηχανές αναζήτησης τους ανήκουν, ούτε έχουν κρυφές συμφωνίες μαζί τους, οπότε σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να εγγυηθούν την πρώτη θέση στο Google ή σε άλλη μηχανή αναζήτησης. Η καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης θα έρθει με τον καιρό και μετά από αρκετή δουλειά.

Σημαντικό είναι σε κάθε βελτίωση μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης να χρησιμοποιούνται πάντα τεχνικές που δεν προσπαθούν να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης (White Hat SEO) και κάνουν την ιστοσελίδα σας ελκυστική στους επισκέπτες της.

Μπορείς να αγοράσεις την πρώτη θέση στο Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης;

διαφημίσεις και οργανικά αποτελέσματα στο google

To Google έγινε η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης γιατί από την αρχή έδινε σχετικά και αξιόπιστα αποτελέσματα σε κάθε αναζήτηση.

Αν το Google άρχιζε να πουλάει τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα του, αυτό θα γινόταν γρήγορα αντιληπτό και θα έχανε την αξιοπιστία του και την δημοτικότητα του.

Ωστόσο υπάρχει τρόπος να εμφανίσετε την ιστοσελίδα σας στην κορυφή των αποτελεσμάτων του Google: να διαφημιστείτε στο Google και να πληρώσετε περισσότερα σε σχέση με τους υπόλοιπους διαφημιζόμενους.

Στην περίπτωση αυτή η διαφήμιση σας (πληρωμένη καταχώρηση) θα φαίνεται πριν από τα αποτελέσματα της αναζήτησης (οργανικά αποτελέσματα), αλλά αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί αγορά πρώτης θέσης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ Στην εικόνα δεξιά οι διαφημίσεις φαίνονται με κίτρινο φόντο.

Μια εταιρία SEO θα δηλώσει την ιστοσελίδα μου σε 1500 μηχανές αναζήτησης. Θα με βοηθήσει;

Εσείς πόσες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιείτε καθημερινά; Μία, δύο, τρείς ή περισσότερες;

Στην Ευρώπη το Google χρησιμοποιείται κατά 90% στις καθημερινές αναζητήσεις στο Ιντερνετ, ενώ το υπόλοιπο 10% το μοιράζονται το Yahoo και το MSN. Στην Αμερική το Google έχει το 70% περίπου, το υπόλοιπο 30% μοιράζονται το Yahoo, το MSN, η AOL και άλλες μικρότερες μηχανές αναζήτησης.

Στο Ιντερνετ υπάρχουν χιλιάδες μικρές μηχανές αναζήτησης αλλά είναι αμφίβολο αν όλες μαζί θα σας φέρουν 10 επισκέπτες το χρόνο, οπότε μη χάνετε το χρόνο σας μαζί τους. Επίσης το Google δεν επηρεάζεται από τις μικρές μηχανές αναζήτησης και δεν τις χρειάζεται για να βρει τη δική σας ιστοσελίδα.

Συχνά παίρνω email για καταχώρηση της ιστοσελίδας μου σε καταλόγους (directories). Να το κάνω;

Συνήθως τα μηνύματα αυτά αναφέρουν δεκάδες ή εκατοντάδες καταλόγους για λίγα δολάρια. Και στην περίπτωση αυτή ισχύει το "παίρνεις ότι πληρώνεις", δηλαδή τίποτα.

Έχετε επίσης υπόψη σας ότι οι καταχωρήσεις σε καταλόγους αμφίβολης ποιότητας, μπορεί να βλάψουν την ιστοσελίδα σας αντί να την ωφελήσουν. Σήμερα το Google έχει κηρύξει τον πόλεμο σε links αυτού του είδους και τιμωρεί τις επιχειρήσεις που ακολουθούν τέτοιες αναχρονιστικές πρακτικές.

Είναι έξυπνο κόλπο να βάλω 100 φορές μια λέξη-κλειδί (keyword) με αόρατα γράμματα;

Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα κόλπα που εμφανίστηκαν στο SEO και οι μηχανές αναζήτησης το ανακάλυψαν γρήγορα. Εδώ και πολλά χρόνια θεωρείται λάθος τακτική βελτίωσης μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης, και χρησιμοποιείται μόνο από τους άσχετους.

Οι μηχανές αναζήτησης σήμερα τιμωρούν κάθε ιστοσελίδα που εφαρμόζει "πονηρές" τακτικές βελτίωσης, το "black hat SEO" όπως είναι γνωστό διεθνώς. Η τιμωρία μπορεί να είναι χαμηλότερη θέση στα αποτελέσματα ή διαγραφή από τον κατάλογο (index) της μηχανής αναζήτησης.

Αρκεί να αλλάξει κάποιος τα metatags (keywords + description) στην ιστοσελίδα μου, για να ανέβω στις μηχανές αναζήτησης;

Σε όσους ασχολούνται με το SEO (Βελτίωση για τις μηχανές αναζήτησης) είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι πολλές μηχανές αναζήτησης αγνοούν ή δίνουν ελάχιστη σημασία στα meta keywords, επειδή στο παρελθόν είχε γίνει κακή χρήση από αυτούς που φτιάχνουν ιστοσελίδες ή τις βελτιώνουν για τις μηχανές αναζήτησης.

Συνηθισμένη πρακτική είναι να γράφονται δεκάδες ή εκατοντάδες λέξεις - κλειδιά (keywords), κάτι που σήμερα ξέρουμε ότι δεν βοηθάει πουθενά. Αυτό που συνιστάμε είναι να γράφετε μόνο ότι έχει πραγματικά σχέση με το περιεχόμενο κάθε σελίδας.

Η βελτίωση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) θα πρέπει πάντα να βοηθά τις μηχανές αναζήτησης και όχι να προσπαθήσει να τις παραπλανήσει. Μην ξεχνάτε ότι οι μηχανές αναζήτησης γίνονται διαρκώς εξυπνότερες και αυστηρότερες.

Δεν χρειάζομαι SEO γιατί η ιστοσελίδα μου βγαίνει πρώτη στις μηχανές αναζήτησης αν κάποιος ψάξει το όνομα της !

Συγχαρητήρια! Καταφέρατε να σας βρίσκουν όσοι ήδη σας γνωρίζουν. Τι γίνεται όμως με το υπόλοιπο 99,99% του παγκόσμιου ιντερνετ που σας αγνοεί τελείως και ίσως δεν σας βρει ποτέ;

Αν η εταιρία σας έχει ήδη τόσους πελάτες που σας είναι αρκετό να σας βρίσκουν μόνο αυτοί και δεν χρειάζεστε καινούριους, τότε μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι.

Αν όμως ανήκετε στις εταιρίες που επιθυμούν νέους πελάτες, τότε μάλλον θα πρέπει να κάνετε κάτι ώστε την ιστοσελίδα σας να τη βρίσκουν όσοι ψάχνουν για το είδος των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας και όχι για τον τίτλο σας.

Μετά από πολύ κόπο και πολλά έξοδα, η ιστοσελίδα μου βγαίνει πρώτη στο Google για τη φράση «Αθήνα διαμαντόπετρα στης γης το δαχτυλίδι». Επιτέλους τα καταφέραμε και αξίζουν συγχαρητήρια στον ειδικό που μου έκανε το SEO.

Εχετε αναρωτηθεί αν αυτά που εσείς θεωρείτε πολύτιμες φράσεις ή λέξεις - κλειδιά (keywords), έχουν πραγματικά κάποια αξία;

Μια από τις πρώτες κινήσεις που πρέπει να γίνουν όταν αποφασίσετε να φτιάξετε την ιστοσελίδα σας, είναι να εντοπίσετε τις λέξεις ή φράσεις - κλειδιά που χρησιμοποιούνται συνήθως στις μηχανές αναζήτησης και έχουν σχέση με την επιχείρηση σας. Πρέπει δηλαδή να χρησιμοποιήσετε τα κατάλληλα εργαλεία για να ανακαλύψετε πώς ψάχνει ο κόσμος μια επιχείρηση όπως τη δική σας.

Οσοι γνωρίζουν πραγματικά από SEO, μπορούν να σας διαβεβαιώσουν ότι αν τα κείμενα της ιστοσελίδας σας δεν περιλαμβάνουν τις "σωστές" φράσεις ή λέξεις - κλειδιά, η ιστοσελίδα σας είναι καταδικασμένη στην αφάνεια. Μαζί μ΄αυτή και η επιχείρηση σας...

Βρήκα ειδικό για το SEO που μου υποσχέθηκε ότι θα είμαι πρώτος στις μηχανές αναζήτησης μέσα σε ένα μήνα.

Πείτε στον ειδικό αυτό με τις τόσο δελεαστικές υποσχέσεις, ότι θα τον πληρώσετε σε ένα μήνα. Τότε δηλαδή που θα φανεί άν οι υποσχέσεις του ήταν αληθινές...

Ενας ειδικός του SEO μου ζήτησε ΧΧΧ€ για να με βγάλει πρώτο στις μηχανές αναζήτησης, ενώ κάποιοι άλλοι μου ζητούσαν λεφτά χωρίς να μου δίνουν καμιά υπόσχεση για τα αποτελέσματα. Εννοείται ότι επέλεξα τον πρώτο, γιατί η πρόταση του ήταν η καλύτερη.

Αραγε ήταν καλύτερη η πρώτη πρόταση; Πόσο σίγουροι είστε γι αυτό; Μήπως οι άλλοι, οι δήθεν "κακοί" επαγγελματίες, είναι τελικά οι καλοί;

Αυτοί που ξέρουν πραγματικά από SEO και δεν θέλουν να σας πάρουν τα χρήματα σας άδικα, θα σας βοηθήσουν να διαλέξετε ρεαλιστικούς στόχους, θα σας εξηγήσουν ότι ο ανταγωνισμός για μια καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης αυξάνει διαρκώς, ότι οι μηχανές αναζήτησης αλλάζουν τους τρόπους αξιολόγησης των ιστοσελίδων συχνά, και ότι η άνοδος στο Google είναι μια μεγάλη πρόκληση, μια δύσκολη εξίσωση με πολλές παραμέτρους, γνωστές και άγνωστες.

Η αλήθεια είναι ότι στο SEO και στις μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να δοθούν εγγυήσεις για την πρώτη θέση στο Google, τη δεύτερη ή τη δέκατη. Η μόνη λογική εγγύηση είναι ότι θα υπάρξει βελτίωση στη σειρά εμφάνισης μιας ιστοσελίδας, θα αυξηθούν οι επισκέπτες, θα βοηθηθούν οι πωλήσεις.

Αν βγω πρώτος στο Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης, θα εξασφαλίσω πολλούς νέους πελάτες;

Αν βγείτε πρώτος στις μηχανές αναζήτησης, τότε θα έχετε πολλούς επισκέπτες στην ιστοσελίδας σας.

Κάθε επισκέπτης είναι υποψήφιος πελάτης, αλλά δεν είναι σίγουρος πελάτης. Για να μετατραπεί ο επισκέπτης σε πελάτη, θα πρέπει να έχετε μια καλοσχεδιασμένη και σύγχρονη ιστοσελίδα, να προσφέρετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε ανταγωνσιτικές τιμές, να απευθύνεστε στον επισκέπτη με πειστική γλώσσα, να απαντήσετε γρήγορα σε ένα email που θα σας στείλει.

Συζητήστε με γνωστούς, με φίλους, με τους πελάτες σας. Ρωτήστε τη γνώμη τους για την ευκολία χρήσης της ιστοσελίδας σας, για τις τιμές σας, ζητήστε να σας καταδείξουν αυτά που εκείνοι θεωρούν μειονεκτήματα και τι έχουν να προτείνουν γι αυτά.

Πριν επιδιώξετε την πρώτη θέση στις μηχανές αναζήτησης, εκτιμήστε τις δυνατότητες της επιχείρησης σας να ανταποκριθεί στις αυξημένες υποχρεώσεις που θα προκύψουν από την αύξηση στις επισκέψεις και προετοιμαστείτε έγκαιρα.

Οταν η καλή θέση στo Google δεν ωφελεί σημαντικά...

Δείτε την παρακάτω εικόνα, που δείχνει τα αποτελέσματα στο Google όταν ψάξουμε για "athens airport car rental". Βλέπουμε ότι τα οργανικά αποτελέσματα (με πράσινο φόντο) είναι ελάχιστα σε σχέση με τις διαφημίσεις και τα αποτελέσματα από το Google Places.

Το πρώτο οργανικό αποτέλεσμα βρίσκεται κάτω από 3 διαφημίσεις και σίγουρα θα ωφεληθεί από την πρώτη θέση που έχει η ιστοσελίδα αυτή στο Google.

Ωστόσο, τα επόμενα 2 οργανικά αποτελέσματα βρίσκονται τόσο κάτω στη σελίδα αυτή, που θα χρειαστεί να σκρολάρετε αρκετά για να τα δείτε. Η καλή θέση των ιστοσελίδων αυτών για τη συγκεκριμένη αναζήτηση (athens airport car rental), δεν θα τις βοηθήσει ιδιαίτερα.

Με το παράδειγμα αυτό, δεν θέλουμε να πούμε ότι το SEO είναι άχρηστο. Εξάλλου κάποια ιστοσελίδα είναι πρώτη και άλλες εκμεταλλεύονται τα Google Places για να εμφανιστούν πριν τα οργανικά αποτελέσματα.

Πρέπει όμως να συνειδητοποιήσουν όλοι, ότι στον κόσμο των μηχανών αναζήτησης τίποτα δεν είναι στατικό και όλα μπορούν να ανατραπούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Το SEO είναι μια διαρκής διαδικασία, που πρέπει να αναπροσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών και στις (συχνές) αλλαγές που εφαρμόζουν οι μηχανές αναζήτησης.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ

Η έδρα μας είναι στο Ηράκλειο Κρήτης και συνεργαζόμαστε
με επιχειρήσεις σε κάθε γωνιά της Ελλάδας