Στατιστικά στοιχεία του 2021 για το Facebook στην Ελλάδα και τον κόσμο
Δεν είναι μυστικό ότι το Facebook είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής ιστότοπος. Από τη δημιουργία του το 2004 από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ και τους συγκάτοικους του στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ στην πόλη Cambridge της Μασαχουσέτης (ΗΠΑ), το Facebook έχει εξελιχθεί σε μια πλατφόρμα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ που βλέπει τους χρήστες να συρρέουν στον ιστότοπο κατά δισεκατομμύρια κάθε μέρα.
Με ένα τόσο μεγάλο αριθμό ενεργών χρηστών, οι ευκαιρίες προσέγγισης του κοινού μέσω του μάρκετινγκ και της διαφήμισης στο Facebook δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερες.
Αλλά με την αύξηση του κοινού έρχεται και η αύξηση του ανταγωνισμού για την προσέγγισή του. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να κατανοήσετε αυτήν την συνεχώς μεταβαλλόμενη πλατφόρμα social media το 2021 περισσότερο από ποτέ.
Αριθμός χρηστών του Facebook στην Ελλάδα
Ο αριθμός των χρηστών του Facebook στην Ελλάδα αυξήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2018 έως τον Ιούλιο του 2021. Τον Ιούλιο του 2021, υπήρχαν 7,14 εκατομμύρια χρήστες του Facebook στην Ελλάδα. Τον Σεπτέμβριο του 2018 υπήρχαν 5,5 εκατομμύρια χρήστες.
Αν ο πληθυσμός της Ελλάδας είναι σήμερα 10.500.000, τότε το 68% των Ελλήνων χρησιμοποιούν καθημερινά η περιστασιακά το facebook. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλό για τη σύνθεση της Ελληνικής κοινωνίας.
Σύμφωνα με άλλη πηγή, οι χρήστες του facebook στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2021 ήταν 7,4 εκατομμύρια, ενώ οι χρήστες του Ιντερνετ γενικότερα ήταν 8,4 εκατομμύρια.
Ποιά είναι η χώρα με τους περισσότερους χρήστες facebook;
Θα περίμενε κάποιος ότι η απάντηση είναι η Αμερική (ΗΠΑ), που το μερίδιο της σε παγκόσμιο επίπεδο είναι 10%. Ομως όχι, η χώρα με τους περισσότερους χρήστες του Facebook είναι η Ινδία.
Η Ινδία μπορεί να υπερηφανεύεται για τον ιδιαίτερα εντυπωσιακό αριθμό των 340 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook. Αυτό είναι περίπου το 22,3% του συνολικού πληθυσμού της Ινδίας που ανέρχεται σε 1,38 δισεκατομμύρια. Η ίδια η Ινδία αντιπροσωπεύει περίπου το 17,7% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού το 2021.
Χώρες με τους περισσότερους χρήστες του Facebook 2021
Εκτός από την Ινδία, υπάρχουν πολλές άλλες χώρες με περισσότερους από 100 εκατομμύρια χρήστες του Facebook η καθεμία: Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ινδονησία και η Βραζιλία με 200 εκατομμύρια, 140 εκατομμύρια και 130 εκατομμύρια χρήστες του Facebook αντίστοιχα.
Facebook – το πιο διαδεδομένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Με περισσότερους από 2,85 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, το Facebook είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως.
Με ένα κοινό τέτοιας κλίμακας, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εσόδων του Facebook προέρχεται από τη διαφήμιση.
Χρήση του Facebook ανά συσκευή
Από τον Ιούλιο του 2021, διαπιστώθηκε ότι το 98,5% των ενεργών χρηστών είχαν πρόσβαση στο λογαριασμό τους στο Facebook από κινητές συσκευές.
Στην πραγματικότητα, σχεδόν το 81,8 τοις εκατό του κοινού του Facebook παγκοσμίως έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα μόνο μέσω κινητού τηλεφώνου.
Το Facebook και η βασική ομάδα προϊόντων του (Messenger, Instagram, What’s Up) κατατάσσονται τακτικά μεταξύ των εφαρμογών με τις περισσότερες λήψεις παγκοσμίως.
1,62 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ χρήστες επισκέπτονται κατά μέσο όρο το Facebook κάθε μέρα
Αυτό σημαίνει ότι λίγο λιγότερο από το ένα τέταρτο του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού είναι καθημερινά ενεργοί χρήστες!
400 χρήστες εγγράφονται στο Facebook κάθε λεπτό το 2021
Στο ίδιο λεπτό, γίνονται περισσότερα από 510.000 σχόλια, 293.000 ενημερώσεις κατάστασης, 136.000 φωτογραφίες ανεβαίνουν και 4 εκατομμύρια αναρτήσεις κάνουν like. Καθώς ο ιστότοπος αυξάνεται και επεκτείνεται συνεχώς, οι αριθμοί αυτοί είναι βέβαιο ότι θα αυξάνονται συνεχώς.
Αντρες και γυναίκες στο facebook
Σε παγκόσμιο επίπεδο οι άντρες χρήστες του facebook είναι 10% περισσότεροι από τις γυναίκες: άντρες 56,4%, γυναίκες 43,6%. Αυτό εξηγείται γιατί στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες, πολύ λιγότερες γυναίκες έχουν πρόσβαση στο Ιντερνετ.
Η κατάσταση είναι όμως διαφορετική στις αναπτυγμένες χώρες. Στην Αμερική (USA) οι γυναίκες χρήστες του facebook αντιπροσωπεύουν το 54%, ενώ οι άντρες το 46%.
Αντρες και γυναίκες στο facebook στην Ελλάδα, ποσοστά ανά ηλικία
Στην Ελλάδα οι άντρες στο facebook είναι ελαφρά περισσότεροι από τις γυναίκες, κυρίως στις ηλικίες 18-34.
Ενδιαφέρουσα είναι επίσης η ηλικιακή κατανομή των χρηστών facebook στην Ελλάδα το 2021, όπου βλέπουμε ότι:
- το ποσοστό στην ηλικία 13-17 είναι ελάχιστο, μόλις 1,7%. Ο λόγος είναι ότι οι έφηβοι προτιμούν διαφορετικά social media, κυρίως το instagram, snapchat, tik-tok, αυτά δηλαδή που δεν χρησιμοποιούν οι γονείς τους.
- οι ηλικίες που χρησιμοποιούν περισσότερο το facebook στην Ελλάδα είναι κυρίως από τα 18 μέχρι τα 54.
- η ηλικιακή ομάδα 65+ είναι ακόμα χαμηλά στην Ελλάδα, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάζει διαρκώς τα επόμενα χρόνια και η χρήση του facebook να αυξηθεί σημαντικά στην τρίτη ηλικία.
Η μειωμένη χρήση του facebook από τους έφηβους δεν είναι μονάχα Ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο. Το επιβεβαιώνουν λεπτομερή στατιστικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες που δείχνουν ποια social media προτιμούν οι έφηβοι τα τελευταία χρόνια.
Το φθινόπωρο του 2020 η χρήση του facebook είχε μειωθεί στο 2% ενώ κυριαρχούσαν κατά σειρά τα Snapchat (34%), TikTok (29%) και Instagram (25%).
Πολύ μεγάλες απώλειες σε σχέση με προηγούμενα χρόνια έχει σημειώσει επίσης το Twitter που το 2012 βρισκόταν στο 27% των προτιμήσεων των εφήβων, ενώ το 2020 είχε περιοριστεί στο 3%.
Το 92% των Αμερικανών εφήβων έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε καθημερινή βάση, ενώ το 56% ισχυρίζεται ότι συνδέεται αρκετές φορές την ημέρα και το 24% παραμένει συνεχώς online. Επιπλέον, η μετάβαση από τους επιτραπέζιους υπολογιστές στις κινητές συσκευές διασφαλίζει ότι οι έφηβοι θα είναι από τους πιο ένθερμους χρήστες του κινητού internet, οποτεδήποτε και οπουδήποτε.
Στατιστικά στοιχεία Facebook για επιχειρήσεις
Το Facebook είναι μια σημαντική πλατφόρμα social media για το marketing των επιχειρήσεων. Σε αυτή την ενότητα, θα παραθέσουμε στατιστικά στοιχεία που αφορούν την επαγγελματική χρήση του Facebook και την προβολή της επιχείρησης σας.
Αριθμός επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το Facebook
Σύμφωνα με το Facebook, υπάρχουν πάνω από 200 εκατομμύρια επιχειρήσεις στην πλατφόρμα. Αυτό δείχνει τη σημασία του ως κανάλι πωλήσεων και μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις. Το χρησιμοποιούν για διαφήμιση, προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους, επικοινωνία με τους πελάτες τους και πολλά άλλα.
Ωστόσο, αυτό σημαίνει επίσης ότι δεν είναι εύκολο να ανταγωνιστείτε για την προσοχή του κοινού σε αυτή την πλατφόρμα και χρειάζεστε μια σταθερή στρατηγική μάρκετινγκ στο Facebook για να επιτύχετε.
Οι πιο δημοφιλείς μάρκες στο Facebook – Ανά αριθμό οπαδών
Από τον Φεβρουάριο του 2020, η Samsung ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής μάρκα στο Facebook, με πάνω από 160 εκατομμύρια οπαδούς. Οι άλλες δημοφιλείς μάρκες στο Facebook φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.
Πιο δημοφιλής τύπος περιεχομένου στο Facebook
Τα βίντεο είναι ο πιο δημοφιλής τύπος περιεχομένου στο Facebook. Τα βίντεο έχουν υψηλό ποσοστό απήχησης 6,15% σε σύγκριση με τις αναρτήσεις κατάστασης που έχουν μόνο 1,3%.
Δεδομένα από άλλη έκθεση επιβεβαιώνουν ότι τα βίντεο είναι σίγουρα ο πιο δημοφιλής τύπος περιεχομένου στο Facebook και η απήχηση τους είναι πολύ μεγαλύτερη από τις ακίνητες εικόνες.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε έμπορος που θέλει να χρησιμοποιήσει το Facebook για επιχειρηματικούς σκοπούς θα πρέπει να ανεβάζει συχνά βίντεο στην επαγγελματική του σελίδα.
Χρόνος που αφιερώνεται σε αναρτήσεις στο Facebook σε κινητά τηλέφωνα
Σύμφωνα με στοιχεία από το Facebook, οι χρήστες αφιερώνουν κατά μέσο όρο 1,7 δευτερόλεπτα σε μια ανάρτηση.
Αυτό σημαίνει ότι οι έμποροι έχουν στη διάθεσή τους λιγότερα από 2 δευτερόλεπτα για να τραβήξουν την προσοχή των χρηστών του Facebook και να τους κάνουν να ενδιαφερθούν. Για τους διαφημιστές, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να κερδίσουν το κοινό τους και να το κάνουν να κάνει κλικ στις διαφημίσεις μέσα σε 2 δευτερόλεπτα.
Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να κάνετε τις αναρτήσεις και τις διαφημίσεις σας οπτικά ελκυστικές, καθώς οι άνθρωποι τείνουν να προτιμούν το οπτικό περιεχόμενο από το κείμενο.
Διαβάστε περισσότερα: επαγγελματική σελίδα στο facebook