Μελετήσαμε τις κορυφαίες ιστοσελίδες και εντοπίσαμε 4 βασικά στοιχεία που βοήθησαν στην επιτυχία τους. 

Ολες οι επιτυχημένες ιστοσελίδες έχουν 4 κοινά στοιχεία:

  1. ο επισκέπτης μπορεί να βρίσκει εύκολα και γρήγορα αυτό που τον ενδιαφέρει
  2. η σχεδίαση της ιστοσελίδας είναι απλή και λειτουργική, απαλλαγμένη από περιττά στοιχεία
  3. τόσο η αρχική όσο και οι εσωτερικές σελίδες εμφανίζονται γρήγορα
  4. καλό και ποιοτικό περιεχόμενο

Διαβάστε προσεκτικά την παραπάνω λίστα και θα δείτε ότι οι 3 από τους 4 παράγοντες επιτυχίας έχουν να κάνουν με τον χρόνο, είτε άμεσα (Νο 1 και 3) είτε έμμεσα (Νο 2).

Ολα στο internet λειτουργούν γρήγορα. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν πού να πάνε, τι να αγοράσουν, πού να το αγοράσουν και πώς να φτάσουν εκεί μέσα σε λίγα λεπτά, αν όχι ακόμη και δευτερόλεπτα. 

Οταν οι άνθρωποι δεν μπορούν να βρουν ή να κάνουν αυτό που χρειάζονται μέσα σε ελάχιστο χρόνο, χάνουν την υπομονή τους και μεταβαίνουν σε άλλο δικτυακό τόπο ή εφαρμογή. 

1. Εύκολα μενού και καλή παρουσίαση προϊόντων ή υπηρεσιών

Απλό και λογικά οργανωμένο μενού

Ολοι προτιμούν να χρησιμοποιούν έναν ιστότοπο που δεν είναι περίπλοκος στην πλοήγηση.

Το μενού βρίσκεται συνήθως στην κορυφή της σελίδας και είναι από τα πρώτα στοιχεία που αντικρίζει ένας επισκέπτης. 

Το μενού πρέπει να είναι απλό και λογικά οργανωμένο, ώστε ο επισκέπτης να μη χρειάζεται να ψάξει σε κάθε υπομενού για να βρει αυτό που χρειάζεται.

Γρήγορος εντοπισμός του σημαντικού περιεχομένου

Ο τρόπος με τον οποίο επιλέγετε να εμφανίσετε το περιεχόμενό σας και ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν σε αυτό το περιεχόμενο είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία του ιστότοπού σας.

Όταν σχεδιάζουν έναν ιστότοπο, πολλοί άνθρωποι δίνουν υπερβολική έμφαση στην εμφάνιση ενός ιστότοπου και όχι στην οργάνωσή του. 

Ενώ η εμφάνιση είναι σημαντική, ο στόχος των επισκεπτών είναι να βρουν αυτό που ψάχνουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και εύκολα.

Οι χρήστες δεν διαβάζουν ιστοσελίδες, αλλά σαρώνουν σε σχήμα περίπου “F”. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό το περιεχόμενό σας να μπαίνει κατευθείαν στο θέμα για να αποφύγετε οποιαδήποτε παρανόηση στο μήνυμά σας. 

Ο σχεδιαστής μιας ιστοσελίδας πρέπει να οργανώσει το περιεχόμενο γύρω από τις ανάγκες των επισκεπτών και να παρουσιάσει τις πληροφορίες με οπτικό τρόπο, ώστε οι χρήστες να μπορούν να εντοπίζουν γρήγορα το περιεχόμενο που αναζητούν.

Για ιστότοπους που πωλούν κάτι, η πιο εξέχουσα πτυχή του προϊόντος αυτού — η τιμή του, για παράδειγμα — θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο. 

2. Καθαρή σχεδίαση

Οι περισσότεροι σχεδιαστές σήμερα επιλέγουν απλούς, μινιμαλιστικούς σχεδιασμούς με περισσότερο λευκό χώρο, λιγότερο κείμενο, μεγάλες εικόνες και συνολικά απλό σχεδιασμό.

μινιμαλ σχεδίαση ιστοσελίδας
εξαιρετική minimal σχεδίαση ιστοσελίδας, που όμως δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί σε πολλές περιπτώσεις

Ανεξάρτητα από τη δραστηριότητα της εταιρείας σας, τα καθαρά και λιτά σχέδια ιστοσελίδων οδηγούν σχεδόν πάντα σε μεγαλύτερους χρόνους παραμονής των επισκεπτών και σε υψηλές μετατροπές. 

Ωστόσο, η μίνιμαλ σχεδίαση πρέπει να είναι οπτικά ελκυστική και ταυτόχρονα να αποπνέει σοβαρότητα και επαγγελματισμό.

Μπορεί να είναι δελεαστικό να χρησιμοποιήσετε όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας ταυτόχρονα, όπως τα πρόσθετα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τις διαφημίσεις και τα πτυσσόμενα μενού.

Η προσθήκη υπερβολικής ποσότητας εικόνων στην κεφαλίδα ή στο footer (κάτω μέρος σελίδων), διακοσμητικών στοιχείων ή widgets μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποσπά τους επισκέπτες από το περιεχόμενό σας, που πρέπει να είναι πάντα ο πρωταγωνιστής.

Το περιεχόμενο που βρίσκεται στο προσκήνιο μιας ιστοσελίδας είναι πιο εύκολο να ανιχνευθεί από τους επισκέπτες.

Μια μελέτη έδειξε ότι το 79% των χρηστών της δοκιμής σάρωσε κάθε νέα σελίδα που επισκέφθηκε, ενώ μόνο το 16% διάβασε τη σελίδα λέξη προς λέξη. 

Είναι προτιμότερο να συνεργαστείτε με αυτούς τους επισκέπτες που σαρώνουν παρά να προσπαθήσετε να τους καταπολεμήσετε.

Τοποθετώντας το περιεχόμενό σας μπροστά και στο επίκεντρο, διευκολύνετε τους επισκέπτες να σαρώσουν γρήγορα ό,τι υπάρχει εκεί. 

Αυτοί οι επισκέπτες θα αντιληφθούν τον ιστότοπό σας ως πιο φιλικό προς το χρήστη και είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν στο μέλλον.

3. Μια αξιόπιστη υπηρεσία φιλοξενίας

Η ικανότητα του ιστότοπού σας να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στο κοινό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο αποτελεσματικότητας της υπηρεσίας φιλοξενίας σας (hosting). 

Είτε έχετε προσωπικό είτε επαγγελματικό ιστότοπο, η φιλοξενία σε σέρβερ που προσφέρει αξιοπιστία, ασφάλεια και ταχύτητα είναι το κλειδί για τη διατήρηση ενός επιτυχημένου ιστότοπου υψηλής απόδοσης.

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να βρίσκεται online κάθε λεπτό, άρα θέλετε φιλοξενία σε σέρβερ με ελάχιστες διακοπές και προβλήματα.

Επίσης η ιστοσελίδα σας πρέπει να φορτώνει γρήγορα, ιδανικά μέσα 3-4 δευτερόλεπτα το πολύ. 

Για να είμαστε δίκαιοι, η ταχύτητα έχει να κάνει το σέρβερ όπου φιλοξενείστε, αλλά δεν είναι ο μόνος παράγοντας και οι καθυστερήσεις πιθανόν να οφείλονται στον βαρύ κώδικα της δικής σας ιστοσελίδας ή στην έλλειψη caching και βελτίωσης της ταχύτητας.

Ενας έμπειρος σχεδιαστής μπορεί εύκολα να διακρίνει ποιός είναι ο λόγος που η ιστοσελίδα σας αργεί να εμφανιστεί σωστά στον browser (Chrome, Firefox, Edge, Safari, κλπ.) και να προτείνει τρόπους βελτίωσης της ταχύτητας.

4. Φρέσκο, νέο και ποιοτικό περιεχόμενο

Αν και είναι σίγουρα σημαντικό να πουλάτε το προϊόν σας, κάθε επιτυχημένος ιστότοπος εστιάζει στις ανάγκες των χρηστών, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να παράγετε νέο και ελκυστικό περιεχόμενο σε τακτική βάση.

Η ενημέρωση του περιεχομένου του ιστότοπού σας δίνει στους επισκέπτες περισσότερα πράγματα να δουν και να περιηγηθούν. 

Δημοσιεύοντας φρέσκο, νέο και ποιοτικό περιεχόμενο, δημιουργείτε ένα κοινό που επιστρέφει, το οποίο στη συνέχεια οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.

Αν το περιεχόμενο είναι πραγματικά καλό, αυξάνονται οι πιθανότητες να μοιραστεί στα social media από τους επισκέπτες σας και να σας προσφέρουν δωρεάν διαφήμιση.

Επιπλέον, όσο περισσότερο περιεχόμενο βγάζετε, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα αρχίσουν να εμπιστεύονται εσάς και την επωνυμία σας. 

Η εμπιστοσύνη είναι ζωτικής σημασίας για τον επιβίωση μιας εταιρείας, και αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσετε περισσότερο χρόνο και χρήμα στη δημιουργία νέου περιεχομένου, τότε ας είναι έτσι – στο τέλος το κέρδος θα είναι μεγαλύτερο από το κόστος.


Η επιτυχία μιας ιστοσελίδας χρειάζεται καλή στρατηγική και αρκετό κόπο

Εάν σκέφτεστε να δημιουργήσετε μια νέα ιστοσελίδα, μην κάνετε τα ίδια λάθη που έχουν κάνει άλλες επιχειρήσεις. 

Υπάρχουν πολλά που απαιτούνται για την κατασκευή μιας καλής και επιτυχημένης ιστοσελίδας. Δεν πρόκειται για κάτι απλό. Χρειάζεται τρόπο, κόπο και έχει κόστος σε χρόνο και σε χρήμα.

Δεν είναι απλά η αγορά ενός domain, η επιλογή κάποιου τυχαίου host, η εγκατάσταση του WordPress και η επιλογή ενός θέματος που να φαίνεται ωραίο. Αν αυτή είναι η στρατηγική σας, η ζυγαριά μάλλον γέρνει προς την αποτυχία παρά προς την επιτυχία.

Η κατασκευή ενός ιστότοπου μπορεί να φαίνεται απλή στην αρχή, αλλά η συντήρησή του, η ενημέρωσή του και η τακτική παραγωγή νέου, ποιοτικού περιεχομένου θέλουν κόπο, γνώσεις και εμπειρία. 

Δεν αναφερθήκαμε καθόλου στην αναγκαιότητα της σχεδίασης για κινητά, στη σημασία του οπτικού περιεχομένου (φωτογραφίες, γραφικά, βίντεο), στο SEO, στην διαφήμιση και στα social media. 

Υπάρχουν πολλά άρθρα στο blog μας και θα προστεθούν κι άλλα στο μέλλον, για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε τις ανάγκες της online παρουσίας της επιχείρησης σας.

Οι καιροί είναι αβέβαιοι και μπορεί να σας είναι δύσκολο να κάνετε όλα τα πράγματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. Είναι κατανοητό και κανείς δεν θα σας κατηγορήσει για αυτό. 

Είναι αναγκαίο όμως να μάθετε τι φέρνει την επιτυχία για να μείνετε μακριά από ότι την κρατά μακριά. Η γνώση είναι δύναμη, και η αξιοποίηση της φέρνει την επιτυχία.

Να θυμάστε, ο στόχος σας είναι να προσελκύσετε ανθρώπους στον ιστότοπό σας, ώστε να αποκομίσετε κέρδη. 

Μόλις το πετύχετε αυτό, μπορείτε να προσπαθήσετε να επεκτείνετε την εμβέλειά σας σε ένα μεγαλύτερο κοινό με τρόπο που να το κάνει να επιστρέφει για περισσότερα.

Η Artkreta από το 1998 σχεδιάζει ιστοσελίδες με έμφαση στη λειτουργικότητα, την ταχύτητα και τις οικονομικές τιμές.

Similar Posts