Copywriting, κειμενογραφία, κειμενογράφηση.. όλα περιλαμβάνουν την τέχνη της συγγραφής ενός κειμένου που διαβάζεται ευχάριστα, ενημερώνει και πληροφορεί.

Η κειμενογράφηση και η κειμενογραφία είναι συνώνυμα και σήμερα οι υπηρεσίες αυτές χρειάζονται περισσότερο απο ποτέ γιατί εκατομμύρια ιστοσελίδες, blog και social media χρειάζονται κείμενα για να επικοινωνήσουν με τους αναγνώστες τους και να τους αυξήσουν.

Το copywriting είναι όρος που προέρχεται απο τη διαφήμιση και σημαίνει την συγγραφή κειμένων που είναι πειστικά και ωθούν τον αναγνώστη να κάνει κάτι που συμφέρει την επιχείρηση. Το copywriting αναφέρεται δηλαδή στη συγγραφή κειμένων μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Αλλο copyright κι άλλο copywriter

Το copyright αναφέρεται στα πνευματικά δικαιώματα, ενώ το copywrite(r) στην κειμενογράφηση. Ηχητικά μοιάζουν αλλά είναι τελείως διαφορετικές λέξεις. Επίσης δεν υπάρχει το ρήμα copywrite, μόνο το ουσιαστικό copywriter και το copywriting.

copyright copywriter

Ο στόχος του copywriting είναι η συγγραφή κειμένου που οδηγεί στην πώληση. Το copywriting δημιουργεί κείμενο που μιλά στο συναίσθημα και στις ανάγκες του αναγνώστη και τον οδηγεί στην επιθυμητή ενέργεια: αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας, εγγραφή σε newsletter, τηλεφωνική επικοινωνία ή αποστολή γραπτού μηνύματος μέσω μιας φόρμας επικοινωνίας.

Το copywriting είναι ένας πολύπλοκος τομέας της κειμενογράφησης μάρκετινγκ και οι σπουδαίοι copywriters πληρώνονται πολύ καλά, ειδικά στο εξωτερικό.

Το copywriting μπορεί επίσης να αναφέρεται στο προφορικό κείμενο που ακούγεται σε μια ραδιοφωνική ή τηλεοπτική διαφήμιση. Παρόλο που αυτό δεν διαβάζεται από το κοινό, ένας κειμενογράφος έχει γράψει το κείμενο που χρησιμοποιείται στα ραδιοφωνικά ή τηλεοπτικά σποτ.

Αν είστε επιχείρηση ή επαγγελματίας, τότε μπορούμε να πούμε ότι για τις κύριες σελίδες του ιστότοπου ή ιστοσελίδας (site) σας χρειάζεστε copywriting, ενώ για το blog σας και τις αναρτήσεις στα social media χρειάζεστε content writing ή κειμενογραφία.

Η κειμενογραφία για site ή blog στοχεύει κυρίως στην πληροφόρηση και την ενημέρωση, χωρίς να έχει πάντα διαφημιστικό ή προωθητικό χαρακτήρα. Το content writing συμπληρώνει το copywriting και οι διαχωριστικές γραμμές δεν είναι πάντα ευδιάκριτες.

Υπάρχουν πολλές δεξιότητες που μπορεί να μάθει κανείς για να είναι πιο αποτελεσματικός στο copywriting και την κειμενογράφηση. Υπάρχουν επίσης αρχές, οι οποίες έχουν καθιερωθεί από μεγάλους copywriters.

Δεξιότητες Copywriting

Για να δημιουργήσει επιτυχημένα κείμενα ένας copywriter, υπάρχουν ορισμένες δεξιότητες κειμενογράφησης που πρέπει να αναπτύξει. Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να βελτιώσουν όχι μόνο το copywriting αλλά και την κειμενογράφηση γενικότερα.

Ενας επαγγελματίας copywriter / κειμενογράφος πρέπει να διαθέτει όλα ή τα περισσότερα από τα παρακάτω:

  • συγγραφική δεινότητα για να δημιουργεί συναρπαστικά κείμενα και να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών
  • κατανόηση του κοινού στο οποίο απευθύνεται για να μπορεί να μιλήσει για τις ανάγκες του και να πετύχει τη σύνδεση μαζί του
  • κατανόηση των χαρακτηριστικών και των πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, ώστε να παρουσιαστεί σωστά και να πείσει για την μοναδική αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας
  • την ικανότητα να προβάλλει το λόγο που ο αναγνώστης – επισκέπτης χρειάζεται ΑΥΤΟ το προϊόν ή την υπηρεσία, κι όχι ένα άλλο ανταγωνιστικό
  • να μπορεί να γράψει ένα εξαιρετικό τίτλο κειμένου ή διαφήμισης
  • να έχει γνώσεις γύρω από την ψυχολογία του αγοραστικού κοινού
  • να γνωρίζει καλά τις δυνατότητες μάρκετινγκ στον ψηφιακό κόσμο: blogging, περιεχόμενο ιστοσελίδων, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, online διαφήμιση

SEO Copywriter

Εκτός όμως από τις ικανότητες για καλή κειμενογραφία, υπάρχουν επιπλέον γνώσεις και δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας, όπως η διεξοδική έρευνα keywords και η καλή γνώση του SEO.

Μια και αναφερόμαστε στις ιστοσελίδες κυρίως, η κειμενογράφηση πρέπει να έχει σαν σκοπό της την καλή θέση της ιστοσελίδας του πελάτη στο google, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών και να γίνει η επιχείρηση πιο γνωστή στο αγοραστικό κοινό με απώτερο σκοπό το εμπορικό κέρδος.

Ωστόσο να διευκρινίσουμε ότι με 2-3 καλά κείμενα δεν θα διορθωθεί κάθε πρόβλημα SEO στο site σας. Θα βελτιωθεί αλλά τα υπόλοιπα προβλήματα θα χρειαστεί να αντιμετωπιστούν επίσης.

Πόσο στοιχίζει το copywriting

Το copywriting και η κειμενογραφία πρέπει να έχουν μετρήσιμο αποτέλεσμα. Αν το αποτέλεσμα των μετρήσεων δείχνει αύξηση των πωλήσεων, τότε το κόστος μπορεί να αποδειχθεί μικρό.

κειμενογραφια κοστος ανα λεξη

Ισως βρείτε κάποιο νέο κειμενογράφο που θα σας ετοιμάσει κείμενα με ελάχιστο κόστος, ακόμα και με 10€ τη σελίδα. Εμείς στην Artkreta υπολογίζουμε το κόστος της κειμενογράφησης στα 20€ για 200 λέξεις, που αντιστοιχεί σε 0,10€ ανά λέξη, αν και αυτό είναι τελείως ενδεικτικό.

Είναι ένα χαμηλό κόστος για όποιον χρειάζεται ένα κείμενο από έμπειρο κειμενογράφο για συγκεκριμένο θέμα μέτριας δυσκολίας. Δεν αφορά κείμενα που χρειάζονται τεχνικές ή επιστημονικές γνώσεις και δεν συμπεριλαμβάνεται keyword research. Πρόκειται για μια τιμή που αλλάζει προς τα πάνω ή προς τα κάτω ανάλογα με την περίπτωση και τη δυσκολία του κειμένου.

Αν χρειάζεστε ένα ή περισσότερα κείμενα προκειμένου να βελτιώσετε το SEO της ιστοσελίδας σας (κειμενογραφία ή διαφημιστικό copywriting), θα πρέπει να το συζητήσουμε για να δούμε τις ανάγκες σας και να σας προσφέρουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Similar Posts