Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά είναι μια σημαντική πτυχή του SEO. To keyword research δεν έχει να κάνει μόνο με τον όγκο των αναζητήσεων και ούτε μόνο με την προώθηση στο google.
Αντίθετα, η έρευνα για τις σωστές λέξεις ή φράσεις κλειδιά είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του τι αναζητούν οι δυνητικοί πελάτες και για να παραμείνετε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Τελικά, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα από το google και έσοδα από πωλήσεις ή αγορά υπηρεσιών.
Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά
στα Αγγλικά θα τα ακούσετε σαν keywords και ουσιαστικά πρόκειται για φράσεις περισσότερο παρά για μεμονωμένες λέξεις. Μπορεί να είναι μια λέξη (πχ. «παπούτσια»), ή μια σύντομη φράση («αθλητικά παπούτσια») ή μεγαλύτερη φράση («αθλητικά παπούτσια nike»).
Η έρευνα keyword research δεν είναι σημαντική μόνο όταν ξεκινάτε έναν νέο ιστότοπο, ένα νέο διαδικτυακό προϊόν ή ένα νέο ιστολόγιο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την έρευνα λέξεων-κλειδιών για να βελτιώνετε και να αναπροσαρμόζετε τις στρατηγικές σας στο διαδίκτυο όσο συχνά χρειάζεται, μέχρι να διαπιστώσετε ότι έχετε καλύψει εντελώς το αντικείμενο σας.
Να θυμάστε ότι ο πρωταρχικός στόχος για την έρευνα keyword research, θα πρέπει πάντα να είναι η κατανόηση των αναγκών του κοινού. Αν καταλάβετε τι ζητούν οι χρήστες και του το προσφέρετε, τότε η επιτυχία δεν θα αργήσει.
Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι μια αρκετά σημαντική πτυχή του on-page SEO, πέρα από άλλες τακτικές όπως η δημιουργία έγκυρων συνδέσμων. Ακολουθούν 6 βασικοί λόγοι για τους οποίους η λεπτομερής έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι σημαντική για κάθε διαδικτυακή επιχείρηση.
Υψηλή κατάταξη στο Google και σε άλλες μηχανές αναζήτησης
Η Google επικεντρώνεται στο να παρέχει στους χρήστες τις απαντήσεις που επιθυμούν απλά και αποτελεσματικά.
Οχι στην κατάχρηση των λέξεων-κλειδιών
Η προσθήκη πολλών και περιττών keywords (λέξεων ή φράσεων) στο κείμενό σας, μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Με συνετή και έξυπνη χρήση των λέξεων-κλειδιών στα τμήματα κειμένου, στους τίτλους και στις επικεφαλίδες, μπορείτε να καταταγείτε ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα του Google χωρίς να χαλάσετε το περιεχόμενο σας παραγεμίζοντας το με επαναλήψεις λέξεων ή φράσεων.
Η κύρια προτεραιότητα καθώς γράφετε το κείμενό σας θα πρέπει να είναι να παρέχετε μια ευχάριστη εμπειρία για τον χρήστη. Το πιο σημαντικό, το περιεχόμενό σας θα πρέπει να είναι σχετικό με τις αναζητήσεις, διαφορετικά η εισαγωγή λέξεων-κλειδιών θα έχει μικρή αξία.
Η Google κατατάσσει κυρίως για την ικανοποίηση της πρόθεσης του χρήστη – ως εκ τούτου, θα πρέπει να το έχετε κατά νου ακόμη και κατά την έρευνα των λέξεων-κλειδιών.
Κατανόηση των τάσεων της αγοράς
Κάθε υπεύθυνος μάρκετινγκ online επιχείρησης θέλει να γνωρίζει τι επιδιώκουν οι άνθρωποι με τις αναζητήσεις τους. Η πρόθεση αναζήτησης είναι ζωτικής σημασίας κατά την έρευνα λέξεων-κλειδιών και οι λέξεις-κλειδιά μπορούν να σας πουν πολλά για το τι θέλουν οι άνθρωποι σε σχέση με το τι πληκτρολογούν.
Η συστηματική έρευνα keywords σημαίνει ότι το μάρκετινγκ σας θα είναι ακριβές όσον αφορά την ικανοποίηση των αναγκών των χρηστών. Ταυτόχρονα, ένα εργαλείο όπως το Ahrefs μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε εύκολα περιεχόμενο που αποδίδει καλά. Υπάρχει το δωρεάν εργαλείο για βασικό keyword research και το επί πληρωμή εργαλείο, που φυσικά υπερτερεί σημαντικά αλλά στοιχίζει πολύ.
Το Ahrefs μπορεί, για παράδειγμα, να δείξει ποιο περιεχόμενο έχει δημοσιευτεί για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί και πώς το συγκεκριμένο keyword αποδίδει στις αναζητήσεις στο google.
Κατανόηση της στρατηγικής του ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός στο SEO ιστοσελίδων δεν αφορά μόνο τις λέξεις-κλειδιά. Αντίθετα, είναι ένας συνδυασμός στρατηγικών, όπως η δημιουργία συνδέσμων, το domain authority και η σήμανση εντός της σελίδας.
Ωστόσο, κατά τη διαδικασία της έρευνας λέξεων-κλειδιών με τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων (προγραμμάτων) όπως το Ahrefs και το KWFinder, θα μάθετε περισσότερα για τις στρατηγικές του ανταγωνισμού.
Ένα καλό πρόγραμμα – εργαλείο σας επιτρέπει εύκολα να δείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός, που μπορεί να μην γνωρίζατε καν ότι υπάρχει. Αυτή είναι μια πολύ πιο γρήγορη διαδικασία από το να πρέπει να επισκεφθείτε και να ερευνήσετε κάθε σελίδα ξεχωριστά.
Χρήσιμες ιδέες για νέο περιεχόμενο ή ανανέωση του παλιού
Συνήθως, όσοι έχουν αναλάβει την κειμενογραφία για την ιστοσελίδα σας, χρειάζονται να γνωρίζουν τα κατάλληλα θέματα για να γράψουν για αυτά. Για παράδειγμα, το να έχετε ένα εβδομαδιαίο ιστολόγιο με ελάχιστο έως καθόλου περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει στο να βγει ο ιστότοπός σας εντελώς από το ραντάρ της Google. Η οικοδόμηση κύρους στη συνέχεια μπορεί να αποδειχθεί αρκετά δύσκολη.
Με την έρευνα λέξεων-κλειδιών, μπορείτε να πάρετε νέες ιδέες για το περιεχόμενό σας ή μπορεί απλώς να χρησιμοποιήσετε νέες λέξεις-κλειδιά για να ανανεώσετε το περιεχόμενό σας και να το βελτιώσετε το SEO.
Η απλή επαναχρησιμοποίηση του περιεχομένου (χωρίς να αλλάξει) μπορεί να σας φέρει αντιμέτωπους με το google, αν δει το περιεχόμενο σας σαν duplicate content. Ωστόσο, το περιεχόμενο μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί και να βελτιωθεί με έναν πιο έξυπνο τρόπο που θα αποφύγει τυχόν κυρώσεις από την Google.
Ένα βασικό πράγμα που πρέπει να σημειώσετε σχετικά με το επαναχρησιμοποιημένο περιεχόμενο είναι ότι θα πρέπει να διατηρεί το ενδιαφέρον του στον χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάντα σχετικό και πολύτιμο για την πρόθεση αναζήτησης.
Η δημιουργία περιεχομένου δεν είναι εύκολη, αλλά η δημιουργία περιεχομένου με μεγάλο χρόνο ζωής είναι ακόμη πιο δύσκολη.
Η επαγγελματική κειμενογράφηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διασφαλίσετε ότι δεν θα ξεμείνετε ποτέ από περιεχόμενο. Ένας καλός κειμενογράφος μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργείτε τακτικά μοναδικό, ενδιαφέρον περιεχόμενο και να βελτιώνετε το SEO της ιστοσελίδας σας.
Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας ανάλογα με το είδος τους
Η έρευνα λέξεων-κλειδιών πρέπει να γίνεται σε κάθε στάδιο της δημιουργίας ενός νέου ιστότοπου και περιεχομένου.
Θα πρέπει να πραγματοποιείται κατά την έναρξη της δημιουργίας μιας νέας σελίδας του site ή του blog σας, και στη συνέχεια κατά την ανανέωση του περιεχομένου.
Η συγγραφή κειμένων για συγκεκριμένα τμήματα του ιστοχώρου, όπως οι σελίδες προορισμού (landing pages) και οι ενότητες ερωτήσεων – απαντήσεων FAQ, καθοδηγείται από συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Οι λέξεις-κλειδιά θα επηρεάσουν κάθε τμήμα της ιστοσελίδας σας, από τους τίτλους και τις περιγραφές meta μέχρι τις εσωτερικές επικεφαλίδες και κάθε παράγραφο. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας ιστοσελίδας βελτιστοποιημένης για την καλή εμπειρία του χρήστη.
Επαναχρησιμοποίηση του περιεχομένου σας για διάφορα μέσα
Ας πούμε ότι έχετε ένα ιστολόγιο, ένα κανάλι στο YouTube και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θέλετε να ενοποιήσετε την παροχή περιεχομένου σε αυτά τα διάφορα μέσα.
Η αποτελεσματικότητα ορισμένων λέξεων-κλειδιών σε μια πλατφόρμα όπως το YouTube ή το Facebook μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική από την αποτελεσματικότητά τους, ας πούμε στο SlideShare ή το Pinterest. Ομοίως, η χρήση λέξεων-κλειδιών σε αναρτήσεις ιστολογίου μπορεί να είναι αρκετά διαφορετική από εκείνη σε άρθρα και σεμινάρια για τον κλάδο.
Η πραγματοποίηση keyword research για όλες αυτές τις πλατφόρμες σημαίνει ότι θα γνωρίζετε τις δημοφιλείς αναζητήσεις στα διάφορα social media για το είδος της επιχείρησης σας. Έτσι, θα είστε σε θέση να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας ειδικά για κάθε πλατφόρμα, διατηρώντας παράλληλα την ουσία του κειμένου.
Συμπέρασμα: η έρευνα λέξεων-κλειδιών λειτουργεί!
Η αποτελεσματική έρευνα λέξεων-κλειδιών οδηγεί σε αυξημένη επισκεψιμότητα και μετατροπές πωλήσεων. Πως;
Δίνοντας σας ζωτικής σημασίας πληροφορίες όπως: με ποιές φράσεις κάνουν αναζήτηση οι χρήστες για να βρουν μια επιχείρηση ή μια ιστοσελίδα όπως η δική σας, ποιός είναι ο ανταγωνισμός για τις διάφορες αναζητήσεις και ποιούς στόχους μπορείτε να κυνηγήσετε με μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.
Χωρίς την έρευνα keyword research, κινδυνεύετε να σπαταλήσετε χρόνο και χρήμα με πολύ φτωχό αντίκρυσμα. Θα το ρισκάρετε;
Χρειάζεστε βοήθεια για να εντοπίσετε τις λέξεις-κλειδιά σας και να αυξήσετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας; Αναθέστε σε μας το keyword research και γλιτώστε χρόνο και χρήμα.