Το Google λέει ότι το περιεχόμενο έχει μεγαλύτερη σημασία από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα. Το περιεχόμενο δημιουργείται από την κειμενογραφία, άρα τα κείμενα σε μια ιστοσελίδα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας επιτυχίας στο SEO και στο google.

Όταν το ίδιο το Google λέει ότι ένας παράγοντας κατάταξης SEO είναι σημαντικός, εμείς που κατασκευάζουμε ιστοσελίδες και ασχολούμαστε με το SEO και την κειμενογραφία στεκόμαστε προσοχή και ακούμε προσεκτικά. Γιατί;

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Google ελέγχει περισσότερο από το 90% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο, ποιός μπορεί να το αγνοήσει;

Με αυτού του είδους το μονοπώλιο, οι παράγοντες κατάταξης του Google και οι κατευθυντήριες γραμμές ποιότητας σελίδων είναι αυτές που καθοδηγούν τις βέλτιστες πρακτικές SEO, που καθορίζουν την επιτυχία μιας ιστοσελίδας.

το google το SEO και η κειμενογραφια

Πριν από την πανδημία, η επισκεψιμότητα αναζήτησης του Google ήταν κατά μέσο όρο περίπου 3,6 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα. Αλλά από τον Μάρτιο του 2020, οι αναζητήσεις αυξήθηκε σε περισσότερες από 6 δισεκατομμύρια. Αυτό σημαίνει επιπλέον 2,4 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ περισσότερες αναζητήσεις ημερησίως από ό,τι υπήρχαν παλαιότερα!

Οι αναζητήσεις που κάνει ο καθένας από μας είναι γνωστές σαν «οργανικές αναζητήσεις». Τα αποτελέσματα των αναζητήσεων είναι γνωστά σαν «οργανικά αποτελέσματα» για να διαχωριστούν από τα «επι πληρωμή αποτελέσματα», δηλαδή τις διαφημίσεις που εμφανίζονται επάνω ή κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα και ξεχωρίζουν εύκολα επειδή στην αρχή τους φαίνεται η  λέξη «Ad» ή «Διαφήμιση».

google διαφημισεις και οργανικα αποτελεσματα
στο google σε αναζητήσεις με μεγάλο διαφημιστικό ενδιαφέρον βλέπουμε 4 διαφημίσεις πρώτα, μετά 10 οργανικά αποτελέσματα κι άλλες 3 διαφημίσεις ιστοσελίδων στο τέλος

Αν σας ενδιαφέρει το SEO ή ασχολείστε με αυτό, οι όροι οργανικές αναζητήσεις και οργανικά αποτελέσματα είναι από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε τη σημασία τους.

Υπολογίζεται ότι το 55% της συνολικής επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας προέρχεται από οργανικές αναζητήσεις. Το ποσοστό αυτό μπορεί να ποικίλει από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα και είναι υψηλότερο σε ιστοσελίδες που τα πάνε πολύ καλά στο google.

Ποια είναι λοιπόν η σχέση μεταξύ περιεχομένου και SEO και γιατί το Google δίνει τόσο μεγάλη αξία στο περιεχόμενο;

Κατ’ αρχάς, ας ξεκινήσουμε με το βασικό ερώτημα…

Τι είναι το SEO;

Το SEO σημαίνει βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Αν και τεχνικά περιλαμβάνει όλες τις μηχανές αναζήτησης (bing, yandex, duckduckgo, κλπ.), όλοι στοχεύουμε στο Google (λόγω της μεγάλης του απήχησης).

SEO και περιεχόμενο πάνε χέρι-χέρι

Η κειμενογραφία SEO είναι η πρακτική της συγγραφής βελτιστοποιημένου διαδικτυακού περιεχομένου με πρωταρχικό στόχο την κατάταξη στα κορυφαία αποτελέσματα μιας σελίδας αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).

Με άλλα λόγια, ένας κειμενογράφος που ξέρει από SEO θα γράψει το κείμενο έτσι ώστε να εμφανιστεί σε καλή θέση στο google.

Το εξαιρετικό περιεχόμενο που δεν είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης δεν πρόκειται να αποδώσει καλά. Ούτε και οι δοκιμασμένες μέθοδοι SEO που εκτελούνται σε κακό ή φτωχό περιεχόμενο.

Παρόλο που το περιεχόμενο (κείμενα) και το SEO είναι δύο διαφορετικά πράγματα, πρέπει να λειτουργούν παράλληλα προκειμένου να διαμορφωθεί μια επιτυχημένη στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου.

Ας γυρίσουμε πίσω στο Google και στο γιατί ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης πιστεύει ότι το περιεχόμενο είναι τόσο σημαντικό για το SEO.

Η πρωταρχική λειτουργία του Google είναι να εμφανίζει τα πιο σχετικά, χρήσιμα άρθρα όταν κάποιος αναζητά ένα θέμα ή μια ερώτηση στη μηχανή αναζήτησης.

Έτσι, είναι λογικό ότι το Google θα δώσει προτεραιότητα στο περιεχόμενο που είναι υψηλής ποιότητας και χρησιμεύει για να βοηθήσει, να εκπαιδεύσει ή να διασκεδάσει με βάση αυτό που αναζητά κάποιος.

Οσοι ασχολούνται με το SEO καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια για να κατανοήσουν τους παράγοντες που χρησιμοποιεί το Google στον αλγόριθμο κατάταξής ιστοσελίδων στα οργανικά αποτελέσματα. Αλλά η σημασία του περιεχομένου, δηλαδή των κειμένων, δεν είναι καν εικασία – το Google μας λέει πόσο κρίσιμη είναι στον δικό της οδηγό SEO για αρχάριους (μόνο στα Αγγλικά).

Το Google πιστεύει ότι «οι χρήστες αναγνωρίζουν το καλό περιεχόμενο όταν το βλέπουν». Ισχύει αυτό;

Οχι πάντα. Μπορεί κάποιος να γράψει λανθασμένες ή ξεπερασμένες πληροφορίες αλλά με μια καλή παρουσίαση να δημιουργήσει την εντύπωση ότι είναι ειδικός στο θέμα.

Σε γενικές γραμμές πάντως, το καλό περιεχόμενο ξεχωρίζει και αναγνωρίζεται εύκολα από τους επισκέπτες. Απλά ας είμαστε επιφυλακτικοί για όλα αυτά που διαβάζουμε στο ιντερνετ.

Πως γίνεται η κειμενογραφία SEO με υψηλή συνάφεια και ποιότητα

Για κειμενογραφία SEO, τέσσερα πράγματα είναι απαραίτητα. Δείτε τα με σειρά προτεραιότητας:

  1. Ερευνα λέξεων κλειδιών – keyword research
  2. Δημιουργία περιεχομένου (κειμενογραφία) με βάση την προηγούμενη έρευνα
  3. Σωστή εσωτερική δομή στα κείμενα
  4. Τίτλος και περιγραφή, που να κεντρίζουν το ενδιαφέρον

Τα παραπάνω θα τα αναλύσουμε τις επόμενες βδομάδες. Επισκεφθείτε μας ξανά για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου.

Similar Posts