Το 55% όλων των σελίδων που διαβάζουμε online καταφέρνουν να κρατούν την προσοχή των αναγνωστών για λιγότερο από 1 λεπτό. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Οτι το κείμενο σας πρέπει να τραβήξει την προσοχή αμέσως και να την κρατήσει αμείωτη στη συνέχεια. Διαφορετικά, οι αναρτήσεις στο ιστολόγιό σας δεν πρόκειται να διαβαστούν.
Ξεκινήστε με αδιάφορο κείμενο και μπορείτε να αποχαιρετήσετε τους πολύτιμους επισκέπτες απο το blog σας μετά από λίγα δευτερόλεπτα. Δεν είναι αυτό σημαντικό κίνητρο για να δώσετε μεγάλη προσοχή στα κείμενα της ιστοσελίδας σας;
Οι επισκέπτες που διαβάζουν το μεγαλύτερο μέρος της ανάρτησης είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν.
Οι χρήστες που διάβασαν μια ανάρτηση ιστολογίου για τρία λεπτά ήταν 2 φορές πιο πιθανό να επιστρέψουν στον συγκεκριμένο ιστότοπο από εκείνους που διάβασαν μόνο για ένα λεπτό.
Σήμερα οι άνθρωποι ξεφυλλίζουν. Δεν διαβάζουν τόσο πολύ όσο διάβαζαν παλαιότερα. Και αυτό είναι λογικό αν σκεφτείτε με πόσες πληροφορίες ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά.. Υπάρχει πάρα πολύ περιεχόμενο εκεί έξω για να το διαβάσει κάποιος και χρειάζεται πολύς χρόνος για να τα αφομοιώσουν όλα.
Αν όμως θέλετε οι αναγνώστες σας να μετατραπούν σε πελάτες, πρέπει να κρατήσετε την προσοχή τους.
Προτιμήστε τα μεγάλα κείμενα που δίνουν πολλές και χρήσιμες πληροφορίες. Δουλεύει και οδηγεί σε πωλήσεις.
Ομως δεν μπορείτε απλά να γράψετε 3.000 τυχαίες λέξεις και να περιμένετε να κρατήσουν τους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το κείμενο είναι καλό. Πραγματικά καλό!
Το σωστά γραμμένο κείμενο πρέπει να κρατά το ενδιαφέρον των επισκεπτών – αναγνωστών αμείωτο και να τους κάνει να διαβάσουν πέρα από τις πρώτες παραγράφους.
Σε ένα πολύ μεγάλο κείμενο ίσως κουραστούν πριν φτάσουν στο τέλος της σελίδας, αλλά αν τους έχει κερδίσει, θα επιστρέψουν για περισσότερα σε λίγη ώρα ή την επόμενη μέρα.
Συμβουλές κειμενογράφησης
Πως θα κερδίσετε πιστούς αναγνώστες που δεν θα ξεκολλούν τα μάτια τους απο τα κείμενα σας
Αν τα παραπάνω σας φαίνονται σωστά, διαβάστε 10 συμβουλές για να βελτιώσετε τα κείμενα στην ιστοσελίδα σας και να κερδίσετε φανατικούς αναγνώστες και μελλοντικούς πελάτες.
- Μελετήστε το κοινό σας και γράψτε για πράγματα που τους αφορούν.
- Οι δοκιμασμένες μέθοδοι στη συγγραφή κειμένων φέρνουν αποτελέσματα. Υπάρχουν δοκιμασμένες φόρμουλες και δεν χρειάζεται να ανακαλύπτετε τον τροχό κάθε φορά. Ενα εξαιρετικό παράδειγμα επιτυχημένης φόρμουλας κειμενογράφησης είναι η «Πρόβλημα – Υπόσχεση – Πρόταση – Απόδειξη», δηλαδή η περιγραφή του προβλήματος, η υπόσχεση ότι θα το λύσετε, η απόδειξη για αυτό που υπόσχεστε και η πρόταση για την επίλυση του προβλήματος.
- Χρησιμοποιήστε δυνατές λέξεις που προκαλούν συναισθήματα ακόμη κι αν γράφετε για τα πιο βαρετά θέματα. Οι δυνατές λέξεις αφορούν τον φόβο, την ενθάρρυνση, τον θυμό, την απληστία, τον πόθο, την ασφάλεια, την περιέργεια.
- Πείτε περισσότερα με λιγότερα λόγια. Θυμάστε το «λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν»; Αποφύγετε να πλατειάζετε για να μην κουράσετε τους αναγνώστες σας. Κανείς δεν έχει περίσσιο χρόνο να διαβάζει φλυαρίες.
- Εξαλείψτε από το περιεχόμενό σας τις αδιάφορες λέξεις που δεν προκαλούν κανένα συναίσθημα.
- Χρησιμοποιήστε εργαλεία ελέγχου ορθογραφίας για να εξαλείψετε τα λάθη και κάντε το κείμενο σας να αποπνέει επαγγελματισμό και σοβαρότητα.
- Αναπτύξτε ένα προσωπικό ύφος και τόνο. Αν γράφετε συχνά, αυτό θα προκύψει από μόνο του.
- Χρησιμοποιείτε σύντομες, απλές προτάσεις. Αποφύγετε το περίτεχνο λογοτεχνικό στυλ και τις εξεζητημένες λέξεις.
- Διαβάστε blog παρόμοια με τα δικά σας και εμπνευστείτε από την δουλειά τους
- Αποφύγετε την εκτεταμένη χρήση των έντονων, πλάγιων ή κεφαλαίων γραμμάτων. Για να είναι χρήσιμα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν χρειάζονται πραγματικά.
Γεννιέται κάποιος κειμενογράφος ή γίνεται
Σας βεβαιώνω πως η αντίληψη ότι οι άνθρωποι “είτε γεννιούνται με το γονίδιο του κειμενογράφου είτε όχι” είναι μύθος σε μεγάλο βαθμό. Η κειμενογράφηση είναι θέμα εξάσκησης, εμπειρίας και τεχνικής.
Ακουμπήστε τα δάκτυλα σας στο πληκτρολόγιο και προσπαθήστε να γράψετε για αυτά που γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα:
- την επιχείρηση σας
- τις υπηρεσίες που προσφέρετε
- ποιές λύσεις προτείνετε στα προβλήματα των πελατών σας
Διώξτε το φόβο ότι οι αναγνώστες θα γελάσουν μαζί σας. Γράψτε όσο καλύτερα μπορείτε, κλείστε τον υπολογιστή και ανοίξτε τον ξανά την επόμενη μέρα. Διαβάστε ξανά το κείμενο σας και κάντε διορθώσεις. Πάντα κάτι θα χρειαστεί βελτίωση.
Δείξτε το κείμενο σας σε έναν ή περισσότερους φίλους σας και ζητήστε τη γνώμη τους. Αν τα σχόλια είναι ενθαρρυντικά, προχωρήστε στο μεγάλο βήμα: πάρτε μια βαθιά ανάσα και δημοσιεύστε το κείμενο σας.
Κάντε το 3-4 φορές και θα διαπιστώσετε, ότι κάθε φορά θα είναι ευκολότερη από την προηγούμενη.
Αν όμως παρά την σκληρή προσπάθεια, δεν σας βγαίνει με τίποτα η κειμενογράφηση, γλιτώστε πολύτιμο χρόνο αναθέτοντας τα κείμενα σας σε έναν επαγγελματία κειμενογράφο, όπως η ομάδα μας στην Artkreta.